خانم های خانه داری که درد سینه دارند بخوانند!

جراحی کوچک کردن سینه زنان (ماموپلاستی) می‌تواند با کوچک کردن و لیفت سینه‌ها، به زنانی که از اندازه، وزن زیاد یا افتادگی سینه‌های خود ناراضی هستند،همچنین با جراحی زیبایی سینه میتوانید به زیبایی سینه های خود بیفزایید. کمک زیادی کند. البته اندازه‌ی سینه‌ها با وزن شما ارتباط مستقیم دارد، بنابراین در صورتی که بعد از جراحی کوچک کردن پستان ، وزن اضافه کنید یا باردار شوید، ممکن است سایز سینه‌های شما افزایش پیدا کند. بزرگ بودن سینه‌ها می‌تواند برخی مشکلات فیزیکی برای شما به وجود بیاورد.

  ازقبیل این مشکلات:

- کمر درد

- گردن درد

- تحریک وحساسیت پوستی (مترجم: در ناحیه سینه)

- وضعیت نامناسب بدن در هنگام نشستن یا ایستادن

- تعریق زیاد، اگزما و عفونت پوستی در ناحیه زیر سینه‌ها

- به جا ماندن جای بندهای سینه‌بند روی شانه‌ها

- مشکل یا عدم توانایی در انجام فعالیت‌های ورزشی

- افتادگی سینه

بزرگ بودن سینه‌ها به لحاظ روانی نیز تاثیرات منفی دارد و می‌تواند موجب ناراحتی و افسردگی شخص بشود.

سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان است که در حدود ۱۱ درصد از زنان ایرانی به آن مبتلا می‌شوند. در مورد زنانی که مجبور می‌شوند جراحی ماستکتومی یا برداشتن سینه را انجام دهند، انجام جراحی بازسازی سینه نه تنها موجب بازیابی زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس بیمار می‌شود بلکه ثابت شده‌است که درصد موفقیت درمان و بهبودی بیماران را نیز افزایش می‌دهد. بازسازی سینه بعد از برداشتن سینه‌ها به بیمار کمک می‌کند تا به طور کامل بر سرطان خود غلبه کند.


    آیا من می‌توانم کاندید جراحی کوچک کردن سینه باشم؟


    روش کوچک کردن سینه با جراحی، یا ماموپلاستی کاهشی، یک روش درمانی ایمن و موثر برای زنانی است که سینه‌های بزرگ و سنگین دارند. مشکل زنانی که سینه‌های بزرگ وسنگین دارند، تنها نارضایتی از ظاهر بدنشان نیست، بلکه این مسئله موجب بروز برخی مشکلات فیزیکی و درد و ناراحتی برای آن‌ها می‌شود، از جمله شانه درد، کمر درد، تحریک وکشیدگی پوست سینه، به جا ماندن جای سینه بند روی بدن، نامناسب بودن وضعیت بدن در هنگام نشستن یا ایستادن (قامت ناصحیح) و ایجاد محدودیت برای انجام فعالیت‌های فیزیکی.

    بهترین کاندید‌های جراحی کوچک کردن سینه زنان عبارتند از:

    - زنانی که رشد سینه‌های آن‌ها کامل شده است و سایز سینه‌ی آن‌ها بزرگ است (عموما سایز D و بزرگتر از آن)

    - زنانی که سلامت جسمانی دارند و به هیچ بیماری جدی و خطرناکی مبتلا نیستند و هیچ مشکلی که می‌تواند موجب اختلال در بهبودی پس از جراحی شود، ندارند.

    - زنانی که سیگاری نیستند (کشیدن سیگار موجب تاخیر در بهبودی پس از عمل جراحی می‌شود و احتمال بروز عوارض جراحی کوچک کردن سینه را افزایش می‌دهد)

     اقدامات لازم قبل از جراحی


    اقدامات لازم قبل از انجام جراحی کوچک کردن سینه عبارتند از:

    - ارزیابی وضعیت عمومی سلامت شما وبررسی وجود مشکلات فیزیکی یا بیماری یا برخی عوامل خطر.

    - معاینه سینه‌ها، اندازه‌گیری دقیق سایز سینه‌ها و ارزیابی فرم سینه‌ها و کیفیت بافت پوست و موقعیت نوک سینه‌ها.

    - عکسبرداری از سینه‌ها برای ثبت در پرونده پزشکی شما.

    - مشاوره و صحبت با پزشک در مورد انواع روش‌های جراحی و توصیه‌ی پزشک در این مورد.

    - مشاوره و صحبت با پزشک در مورد نتایج مورد انتظار از جراحی و عوارض و خطرات احتمالی انجام جراحی.

    - مشاوره و صحبت با پزشک در مورد انتخاب روش بیهوشی برای انجام جراحی.

    موفقیت و ایمن بودن عمل جراحی شما بستگی میزان تعامل موثر و صداقت شما با پزشک در طول جلسه‌ی مشاوره دارد. شما باید بتوانید به خوبی برای جراحتان توضیح دهید که هدفی از انجام این جراحی دارید و نتایج مورد انتظار شما از جراحی چیست. این مسئله، در کنار انجام ارزیابی‌های کامل و دقیق پزشکی قبل از جراحی و بررسی راه های کوچک کردن سینه ، موجب رسیدن به بهترین نتایج پس از جراحی می‌شود.

    جراحی کوچک کردن سینه چگونه انجام می‌شود؟


    در جراحی کوچک کردن سینه، برش‌هایی روی سینه ایجاد می‌شود و سپس پوست، چربی و بافت غده‌ای اضافه از سینه‌ها برداشته می‌شود. چربی اضافه در سینه‌ها را می‌توان به روش لیپوساکشن یا سایر روش‌های جداسازی چربی نیز از سینه‌ها خارج کرد. روش لیپوساکشن در صورتی برای کوچک کردن سینه‌ها استفاده می‌شود که بزرگ بودن سایز سینه‌ها عمدتا به خاطر چربی باشد و سینه‌ها پوست اضافی یا شل نداشته باشند. جراح شما با توجه به شرایط شما، ترکیب بندی و شکل سینه‌ها، میزان کاهش سایز مورد نظر شما و تمایلات شخصی شما، بهترین و تکنیک و روش کوچک کردن سینه  را انتخاب می‌کند.

    تکنیک‌های انجام جراحی کوچک کردن سینه (ماموپلاستی کاهشی) عبارتند از:

    ماموپلاستی طولی یا کوچک کردن سینه با برش کوتاه:  در  روش ماموپلاستی ابتدا دورتا دور حلقه‌ی نوک سینه (فسمت تیره رنگ اطراف نوک سینه) یک برش ایجاد می‌شود و سپس یک برش عمودی، از پایین برش قبلی، تا قسمت پایینی سینه زده می‌شود. در این روش هیچ برش افقی در زیر سینه زده نمی‌شود. مزیت این روش این است که طول کلی برش ایجاد شده کاهش می‌یابد، زیبایی سینه‌ها با این روش بیشتر خواهد بود، شکل سینه‌ها مدور‌تر خواهد بود و نتایج جراحی طبیعی‌تر هستند. بهترین کاندید‌های این تکنیک جراحی، زنانی هستند که سینه‌های آن‌ها زیاد بزرگ نیست. در صورتی که سینه‌ها بیش از حد بزرگ باشند، بهتر است که از روش کلاسیک برای انجام جراحی استفاده شود.

    ماموپلاستی به روش کلاسیک (با برش تحتانی) :در این روش کوچک کردن سینه یک برش به شکل Tمعکوس روی سینه زده می‌شود، به این صورت که از زیر قسمت نوک سینه یک برش عمودی در وسط سینه ایجاد می‌شود و یک برش افقی نیز زیر سینه ایجاد می‌شود یا این که یک برش دورتا رور قسمت نوک سینه ایجاد می‌شود و سپس یک برش عمودی در وسط سینه و برش دیگری در زیر سینه ایجاد می‌شود (این برش شبیه به سوراخ کلید یا راکت است). در این روش قسمت نوک سینه بالا آورده می‌شود و سایز سینه‌ها نیز کاهش داده می‌شود. معمولا در این روش حس لامسه در سینه‌ها همچنان حفظ می‌شود.

    روش دیگر کوچک کردن سینهبالا بردن سینه می باشد که با عمل جراحی امکان پذیر است.


    روش‌های بالا بردن سینه

    چه انتظاری از نتایج عمل داشته باشم؟


    نتایج زیبایی سینه  در جراحی کوچک کردن سینه ماندگار و همیشگی هستند. کوچک کردن سایز سینه‌ها باعث می‌شود که درد و ناراحتی و تمامی محدودیت‌هایی که قبل از انجام عمل داشتید، برطرف شود و علاوه بر این ، ظاهر شما زیباتر و اعتماد به نفستان بیشتر می‌شود. البته جراحی سینه نمی‌تواند جلوی اثرات ناشی از سیر طبیعی تغییر شکل سینه‌ها با بالا رفتن سن، کاهش و افزایش وزن، تغییرات هورمونی و تاثیر جاذبه زمین بر سینه‌ها را بگیرد.

    دوره ریکاوری چگونه خواهد بود؟


    معمولا بعد از جراحی کوچک کردن سینه نیازی به بستری شدن بیمار در بیمارستان نیست، در این صورت حتما باید برنامه ریزی کنید تا شخصی همراه شما باشد و شما را به خانه برساند و حداقل تا یک شب بعد از جراحی در کنار شما بماند.

    از اتمام عمل جراحی، محل برش‌های جراحی، پانسمان و بانداژ می‌شوند. احتمالا لازم است بعد از عمل، تا مدتی در خانه، یک سینه‌بند مخصوص بپوشید. پوشیدن این سینه‌بند به منظورکاهش تورم سینه‌ها و محافظت از سینه‌ها تا زمان بهبودی کامل بعد از جراحی می‌باشد.

    برای اکثر افراد، این جراحی زیاد دردناک نیست. البته مانند هر جراحی دیگری، یک دوره‌ی کوتاه پس از جراحی درد و ناراحتی برای بیمار وجود خواهد داشت. درد پس از جراحی را معمولا می‌توان به طور موثری با داروهای مسکن مانند پاراکتامول، کنترل کرد. برای این جراحی لازم است یک تا دو هفته مرخصی کاری بگیرید. ریکاوری کامل بعد از این جراحی در حدود ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد.

    ممکن است بعد از جراحی بالا کشیدن سینه  به صورت موقتی یک لوله‌ی بسیار باریک و کوچک زیر پوست سینه قرار داده شود تا از طریق آن بتوان خون یا مایعات اضافی، که در محل‌های برش داده شده در سینه جمع می‌شوند را، بیرون کشید.

    جراح شما در مورد تمامی توصیه‌ها و اقدامات لازم برای ریکاوری بعد از جراحی ماموپلاستی به شما توضیح می‌دهد، که این توضیخات احتمالا شامل موارد زیر می‌شود:

    - نحوه‌ی مراقبت از سینه‌ها بعد از جراحی.

    - مشکلات یا عوارض احتمالی که ممکن است در محل جراحی یا به طور کلی در بدن شما ایجاد شود و همچنین زمان مراجعه مجدد به پزشک بعد از جراحی.

    این جراحی یک روش درمان دائمی برای کاهش سایز و وزن سینه‌هایی است که بیش از حد بزرگ و سنگین هستند. اما باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که در صورتی که بعد از جراحی، وزن اضافه کنید، احتمالا سایز سینه‌های شما نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین کنترل کردن وزن بعد از جراحی، عامل مهمی برای حفظ و ماندگاری نتایج جراحی است.

     عوارض و خطرات جراحی


    انجام هر جراحی با خطراتی همراه است. هرچند خطرات و عوارض ناشی از عمل کوچک کردن سینه به ندرت بروز می‌کنند، اما شامل موارد زیر می‌شوند:

    - خونریزی و عفونت

    - نامتقارن بودن موقعیت نوک سینه‌ها

    - از دست دادن جزئی یا کامل حس لامسه در قسمت نوک سینه‌ها

    - از دست رفتن بافت نوک سینه (مرگ بافت)

    - احتمال عدم توانایی شخص برای شیردهی بعد از جراحی (به علت برداشتن کانال‌های شیردهی در سینه)

    احتمال بروز این عوارض در خانم‌هایی که سیگار می‌کشند بیشتر است. به طور کلی خوب نشدن جای زخم جراحی به طور مناسب و وسیع بودن جای زخم جراحی، در بین افراد سیگاری بیشتر شایع است.

    جراحی کوچک کردن سینه باعث به جا ماندن دائمی جای زخم می‌شود. ممکن است این جای زخم‌ها در صورت برجسته بودن یا هایپرتروفیک شدن، برای شخص مشکل ساز شوند. البته جای زخم‌ها معمولا با سینه‌بند کاملا پنهان می‌شوند.

    همه عمل های زیبایی همچون پروتز سینه نیز ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال ورم، درد، تغییر حس نوک پستان، کبودی و حساسیت سینه به تحریک از عوارض پروتز سینه محسوب می‌شود که ظرف چند روز تا چند هفته بهبود می‌یابد.

    نظرات 0 + ارسال نظر
    امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.