مفید ترین میوه ها برای کم خونی

اگر تعداد گلبول های قرمز خون شما کمتر از حد طبیعی باشد یا میزان هموگلوبین خون شما کاهش یابد، شما با مشکل کم خونی مواجه شده اید و باید به درمان آن بپردازید. برای درمان کم خونی داروهای زیادی وجود دارد که در بیشتر موارد مختص موارد خاص است، بهترین و طبیعی ترین روش برای درمان کم خونی مصرف میوه های تازه است. میوه های وجود دارند که دارای خاصیت خونسازی هستند و به بهترین شکل ممکن کم خونی شما را درمان خواهند کرد.

موز

موز سرشار از آهن است که می تواند روند تولید گلبول های قرمز خون شما را افزایش دهد و میوه ای است که در تمامی فصول سال در دسترس شماست.

شلیل

شلیل یکی از غنی ترین منابع ویتامین C  می باشد. این ویتامین باعث می شود که بدن آهن بهتر و بیشتری را جذب کند و در نتیجه تولید گلبول های قرمز خون افزایش یابد. اگر کم خونی دارید مکمل ها آهن را همراه با شلیل یا آب شلیل میل کنید.

خرمالو

یکی از بهترین میوه ها برای درمان کم خونی خرمالو است. خرمالو سرشار از عنصر مس است که به جذب بهتر آهن در بدن کمک می کند. از طرفی خرمالو باعث بهبود تولید گلبول های قرمز خون در بدن می گردد.

نارگیل

اگر کم خونی دارید مصرف نارگیل تازه را فراموش نکنید. نارگیل حاوی مقادیر زیادی فیبر، ویتامین B، سدیم و پتاسیم می باشد که پیش زمینه های لازم برای تولید گلبول قرمز است.

انجیر

انجیر حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین C است و یکی از بهترین میوه ها برای درمان کم خونی به شمار می رود. آهن و ویتامین C دو ترکیب فوق العاده عالی برای درمان کم خونی و تولید گلبول قرمز می باشد.

هلو

هلو میوه ای سرشار از آهن است. آهن به تولید هموگلوبین کمک زیادی می کند و برای درمان کم خونی یکی از بهترین گزینه هاست. همچنین ویتامین C موجود در آهن باعث می شود که بدن آهن بیشتر و بهتری را جذب نماید.